Alman Otomobil Dergisi Auto Zeitung’un Kış Lastiği Yorumları

Yıllık kış lastiği testi sonuçlarını geçtiğimiz günlerde yayınlayan Auto Zeitung, bu lastikler hakkında yorumda bulundu. Alman otomobil dergisi, kışlık lastik hamurlarının özel bileşiklerinin özellikle karda avantaj sağladığını ve testlerin bunu tekrar kanıtladığını belirtiyor. Dergi, bu lastiklerin özelliklerini aşağıdaki şekilde özetliyor.

Kış Lastiği Özellikleri

Kış lastikleri, düşük sıcaklıklar için geliştirilmiştir. Bu sıcaklıklar, bazen donma noktasının çok altına dâhi inebilmektedir. Kış lastiği desenleri de bileşikleri gibi onları yaz lastiklerinden ayırmaktadır. Aynı zamanda dişleri üzerinde bulunan kılcallar, karlı zeminlerde yüksek çekiş güccü sağlamaya yardımcı olmaktadır.

Kış Lastiği Yaz Lastiği Farkı

Kışlık lastikler, soğuk havalar ve ıslak zemin koşulları için optimize edilmiş performansa sahip olduğundan genellikle sonbahar aylarında da yaz lastiklerinden daha iyi yol tutuşu sağlamaktadır. Çok daha yumuşak hamura sahip kış lastikleri, 7 dereceden daha düşük sıcaklıklarda üstün yol tutuşu ve fren performansı sunmaktadır. Yazlık lastikler, bu sıcaklıklarda güvenli değildir. Ancak kış lastiği desenleri, yaz lastikleri ile aynı seviyede sürüş konforu sağlayamaz. Her şeyden önce yuvarlanma gürültüsü önemli ölçüde daha yüksektir.

Kışlık Lastik Diş Derinliği Kaç mm Olmalı?

Daha yumuşak hamura sahip olan kış lastikleri, bu nedenle; yaz lastiklerinden daha hızlı eskimekte ve aşınmaktadır. Kış lastiği için yasal diş derinliği 1.6 mm olmasına rağmen bu ürünler, bu sınıra ulaşmadan da ömrünü tamamlayabilir. Auto Zeitung, yapılan testlerin diş derinliği azaldıkça karlı ve ıslak zeminlerde yol tutuşunun önemli ölçüde azaldığını gösterdiğini belirtiyor. Bu nedenle; kışlık lastik desenlerinin en az 4 mm’lik diş derinliğine sahip olması gerektiğini söylüyor.

Kışlık Lastik Etiket Değerleri

Auto Zeitung, kış lastiği satın alırken AB etiket değerlerine dikkat edilmesi gerektiğini belirtiyor. Lastik üreticileri, etiketlerde ürünlerin yakıt verimliliği, ıslak zeminde yol tutuşu ve yuvarlanma gürültüsünü ölçülen değerlerle belirtmek zorundadır. Kışlık lastik etiket değerleri, en iyi derece “A” ile en kötü “G” arasında değişiyor. Bunlar, ürün üzerinde çıkartmalar veya etiketler olarak bulunabiliyor. Aynı zamanda online lastik atış platformlarında da etiket değerleri şeffaf bir şekilde sunuluyor.