Online Lastik Satış
Lastikcim
Mini Stepne
lastik fiyatlari
Kargo Ücretsiz
kargo
Oto Lastik

Günümüzde kullanılan araçların yüzde 99’unda gördüğümüz modern lastiğin icadı 160 yıl öncesine dayansa da tekerlek dört bin yıldan fazladır kullanılmaktadır. Günümüzde kullanılan gemi, tren, uçak gibi araçlar eski zamanlarda kullanılmadığından özellikle yük taşınmasında ne kadar büyük bir etkisi olduğunu düşünülebilir. Milattan önce 3500 – 3000 arasında icat edildiği düşünülen ilk tekerlekler binlerce yıl boyunca fazla bir değişikliğe uğramadan insanlar tarafından kullanılmıştır. On yedinci yüzyılın başlarında yüksek kesimin kullandığı yolcu vagonlarında sarsıntıyı önleyerek daha rahat seyahat imkânı sağlamak ve tekerleği korumak için kumaş ve bez parçaları sarılmaya başlandı. Fakat koruma ve rahatlık açısından bunun etkisi yok denecek kadar azdı. Modern şişme oto lastik icadı ise on dokuzuncu yüzyılın ortasına dayanır ve fikir babası Robert Thomson’dur. Fabrikada ilk üretime sokan Thomson’un kendisi olmasa da patentini alarak dünya tarihini değiştirecek ölçüde yarattığı bu icadını korumuştur. Fabrikasyon üretime ilk geçiren kişi ise dünyaca tanınan Dunlop firmasının kurucusu John Boyd Dunlop’tur. Günümüzde halen kendi markası altında oto lastik üretimlerini sürdürmektedir. Hava dolgulu lastikler sadece otomobillerde değil hafif araçlarda da kullanılmaktadır. İki tekerlekli araçların lastiklerinin normal oto lastik ile benzerliği olsa da tabi ki farkları mevcuttur. Arazi araçlarında kullanılan dolgu lastikler ise havasız tamamen kauçuk maddesinden oluşmaktadır. Vulkanizasyon tepkimesini gerçekleştiren kauçuk ve erime sıcaklığındaki kükürt günümüz lastiklerinin ana maddesini oluşturmaktadır. Tekerleğin tarih sayfasında yaklaşık beş bin yıl boyunca değişmeden durduğu gibi modern lastiklerin de bu kadar bir süre değişmeyeceğini söylemek güçtür. 100 yıl önce Dunlop’un üretime koyduğu lastikler ile bugün kullandığımız lastikler arasında onlarca fark vardır. Üreticiler lastiklerinin yol güvenliğini ve yakıt tüketimine katkısını maksimum düzeyde iyileştirmeye sürekli olarak devam etmektedirler. Dünya pazarında milyarlarca lira tutan otomotiv sektörünün lastikler olmadan bir hiç olduğu düşünüldüğünde oto lastik pazarının da ne kadar büyük olduğu görülebilmektedir. Araç ne kadar kaliteli olursa olsun, kaliteli bir kullanılmadıkça sahibine maksimum sürüş keyfi ve konforu yaşatamamaktadır. Kaliteli araç seçtiğimiz gibi lastiğimizi de kaliteli ve uzun ömürlü seçmeliyiz. Otomobilimize yeni lastikler alırken dört lastiğimizde eskimiş ya da yıpranmış ise takım olarak dört veya yedeğiyle birlikte beş oto lastik satın alırız. Fakat ufak kazalar sonucu lastiklerimizden bir veya ikisini patlayıp zarar gördüğünde eğer hasar onarılmayacak durumda ise lastikçilerde daha önce kullanılmış ve yeni lastik alınırken lastikçiye ufak indirim karşılığında satılmış olan çıkma oto lastik satın alabiliriz. Fakat tabi ki bu alışverişte dikkat etmemiz gereken pek çok durum vardır. Öncelikle çıkma lastiği alacağımız dükkân tanıdık ya da en azından bir tanıdığımızın olumlu referans verdiği bir dükkân olmalıdır. Maalesef piyasada elindeki eski ve kullanım ömrünü tamamlanmış oto lastik stoklarını elden çıkarmak için yok pahasına satan birçok esnaf mevcuttur. Sıradan bir araç sahibinin lastiğin bu kadar detay kalitesini ilk bakışta anlaması imkânsızdır. Bu sebeple öncelikle diğerlerinden sadece yirmi otuz lira ucuz olduğundan dolayı tasarruf bahanesiyle eski görünümlü ve çok aşınmış lastikler tercih edilmemelidir. Her ne kadar riskli olsa da aracımızdaki diğer üç lastik zamanın etkisiyle bir miktar aşınmış iken dördüncü olarak yeni lastik takıldığında aracın yol tutuşunda problemler yaşanabilmektedir. Bu yüzden çıkma oto lastik alınırken hali hazırda araçta bulunan diğer lastiklerin aşınma miktarı dikkatlice kontrol edilerek benzer miktarda aşınmaya uğramış olan ürün tercih edilmelidir. Ufak bir detay ise lastiğin su kanallarının şekilleri üstünedir. Araç ilerlerken oto lastik yoldaki sıvıları lastikteki kanallar ile yararak aracın kaymadan ilerlemesini sağlar. Bu kanalların şekilleri çoğu lastikte değişik şekilde olabilir. Çıkma oto lastik alırken bu kanallarında diğerlerine benzer ya da aynı şekilde olanların tercih edilmesi, olası kazaları önleme konusunda alınan önemli bir tedbirdir. Aracın daha önceki kullanım şekli, maruz kaldığı doğa koşulları ve düzenli olarak bakımdan geçip geçmediğini yeni sahibi tam anlamıyla hiçbir zaman bilemeyeceğinden dolayı tanıdık ve güvenilir bir lastikçi den yapılan alışveriş bu durumların negatif ihtimallerini de azaltacaktır. Kaliteli ve işini iyi yapan bir esnaf müşterisine hiçbir zaman kendi aracında kullanmayacağı lastiği önermeyeceğinden, ikinci el oto lastik gönül rahatlığı ile kullanılabilir.

  • 23 Nisan 2013
  • Yorum yapılmamış
  • Gönderen admin
  • Blog
Bu Yazı Yorum Yapmaya Kapalı..