Online Lastik Satış
Lastikcim
Mini Stepne
lastik fiyatlari
Kargo Ücretsiz
kargo
Oto Lastik Hakkında

Lastikler otomobilleri taşıyan, fren yapıldığında ve viraj alınırken arabaları güvenle yola tutuşunu sağlamakta olan, zevkli ve güvenli yolculuklar için, yolun niteliğine bağlı olmadan canınızın güvenliğini sağlayan otomobilin en önemli parçasıdır. Uzun yollarda özellikle fazla süratli gidişlerde oto lastiklerin yol tutuş performansı çok aşırı iyi olmalıdır ve bu uzun seyahatlerin bir problem değil de eğlence durumuna gelmesi gene otomobillerin lastikleri yardımı ile olmakta. Bilhassa bunların sağlanıyor olması sizlerin oto lastiği satın alacaksanız çok dikkat etmeniz gereken değişikliklere ve yapacağınız harcamalara bağlı olmaktadır. İlk olarak merak edilen soru oto lastikler nasıl değerlendirilmiş olmalı. Oto lastik J.B Dunlop’un oğlunun 3 üç tekerli bisiklet için tasarladığı lastik modeli ile hayatımıza girmiştir ve bundan böyle geliştirilerek çağımızda kullandığımız lastikler üretilmiştir. Çadırlar için kullanılan kumaşların tekerleklerin üstüne çiviler yardımı ile çakılıp içine hava basılmasıyla tasarlanmış ilk teker modeli Goodyear firmasının lastiğin ana ham maddesi kauçuğu kükürt yardımı ile pişirip biçimlendirmesi ile oto lastik iyice gelişmeye meyil eder. Daha sonrasında bu tekerlekleri güçlendirmek için çelik ile katkı yapılırdı. Ve şimdilerde sizlerin sürücülerin güvenliğini sağlayan otolar için en ciddi parçalar içinde yer almaktadır. İçinde bulunduğumuz çağda oto lastikler kauçuk, kord bezleri ve çelik kuşak teller ile çok farklı kimyasal maddelerin bileşiminden meydana gelmiştir. Lastik sırt, omuz bölgesi, yanak kısmı, topuk, damak teli, karkas yapı, çelik kuşaklar ve astar gibi kısımlardan meydana gelmiştir. Sırt bölgesi; lastikleri yol ile temasını sağlayan en üst bölgesidir. Sırttaki oluklar yağmur suyunu deşarj edebilmeye, dolu olan bloklar ise yol tutuşa ve fren gücünü aktarmaya olank tanır. Omuz; sırt ile yanağın birleştiği bölümdür. Kauçuktan yapılmakta idi. Yanak; lastiğin topuk ve omuz bölgesi içinde kalan bölgesidir. Yanak sayesinde arabada konforlu sürüş sağlanır. Topuk; janta münasebet eden bölümdür. Damak teli lastiği jantın etrafında tutulmasını sağlar; jant ucu üzerinde gerekli esnekliği sağlamaya fayda. Karkas yapı; damak teli ile lastik içinde iletimi sağlar. Kuşaklar; sırt deseninin altında uzanan dar katmanlara denir. Çelik ve bez olan çeşitleri bulunmaktadır. Astar; hava sızdırmazlığını verici kauçuk yapıdır. Lastiğin içindeki havanın dışarı çıkmasını engeller. Lastiğimiz için mühim parçalardan bahsettik ve biraz olsun lastik için neler önemli bir şeydir nelere dikkat edilmelidir bunun gibi sorulara kafamızda cevaplar bulduk. Bir de oto lastik konusunda özenli davranılması gereken bir öteki ayrıntıda jant seçimidir. Lastik ve jant dönüşüm tablosuna göre müsait jant seçimi yapılır. Jant seçimi için eğer tavsiye edilen jant eni 5.0 ise bunun bir 6 5 veya 5.5’lik jantları seçmek bu gibi bir genişliği bulunur. Son kullanıcıların bir çoğu lastik yanak bölgesindeki işaretlere pek bakmamaktadır. Markanın beraberinde bu gibi bilgilerde ciddi bir şeydir. 186 65 R 15 85H TL yazan oto lastiklerinde 185 sayısı lastiğin taban genişliğini, 65 rakamı size lastiklerin kesit oranını 15 olan kısımıda lastiğin jant çapını, R lastiklerin beden yapısını, 85 yük endeksini H hız limitini belli etmektedir. Bundan böyle lastiklerimizin yanağına baktığımızda boş gözlerle değil de bilgi ile dolu olan gözler ile bakın. Araçlarınızda kullandığınız lastiklerin uzun ömürlü ve yüksek performanslı olması için hava basıncı, rot ayarı, balans ayarı, rotasyon, yük miktarına müsait oto lastiğin kullanılması, araba hızı, yol ve mevsim şartlarına çok dikkat edilmesi gereklidir. Bütün bunların sağlanmasına karşın uzun seyahatlerde otomobilinizin lastikleri patlarsa nasıl bir yol izlemeniz gerektiği tüm otomobil kullanıcıları tarafından bilinmesi gerekir. Eski patlayan lastik; bijon anahtarı yardımı ile çıkarılıp %100 çıkarılmadan kriko yardımı ile taşıt kaldırılmalıdır. Patlamış oto lastiği takılı olduğu aksdan ayrılmalıdır ve küçük lastik yada stepne takılır. Böylelikle sürüşe devam edilebilir. Patlayan lastikler bundan böyle değişmesi lazımdır. Arabalarda 4 lastiğin birden bire değiştirilmesi tavsiye edilmektedir. Ama böyle durumlarda bir lastik de alınabilir. Lastik değişimlerine lüzumlu olan özeni gösterdikten sonra yeni lastiğinizin keyfini sürün.

  • 13 Mayıs 2013
  • Yorum yapılmamış
  • Gönderen admin
  • Blog
Bu Yazı Yorum Yapmaya Kapalı..